Monday, October 12, 2015

Nasi Kukus Ayam Sado

Aku suke makan nasi kukus sbb simple tapi sedap. Beberapa hari lepas aku nmpk de stall baru bukak jual nasi kukus. Biasa bli kat pantai dalam. Nasi kukus dnaim tu. Tp sbb dh de yang dekat nk try la. Yg pantai dalam rm6 sbb ayam dara katanya. Tah camne dia kenalpasti ayam tu dara pn aku xtau laa. Tp daging ayam tu ala2 ayam kampung. Kira cam x berlemak sgt laa. Yang ni rm5 jer. Ayam dia boleh tahan besar. Sesuai dgn nama dia ayam sado. Sado adalah besarr dowwhhh. Budak zaman skang pnya bahasa. Rosak!

Aku pn beli nk try. Ternyata kuah dia sedap. Dia mix 2 jenis kuah. Satu tu gne rempah kerutup satu lagi gulai kawah. Sedaapp woo. Bukan gulai kari biasa tu.

Stall dia dpn ktm petaling. Kira sape turun train boleh terus beli laa. Aku suke and nak repeat lagi.

P/s: takde gmba nasi aku bli sbb lapar x henggat. Hahabaa

0 comments:

Powered By Blogger