Monday, October 26, 2015

Makanan tak sihat

Harini aku dh start keje balik. Adam dah Alhamdulillah sihat. Dah boleh main game dgn abah dia. Hahahaaa. Tapi aku masih bagi dia makan prebiotik yg hospital supply. Sbb kan aritu dia cirit so risau bacteria baik dh keluar sama. Sbb tu kne topup balik dgn prebiotik tu. Minggu depan dah nak hantar nursery. Berdebar rasa. Tawakal je la.

Bila dh start keje ni mula la aku makan benda tak sihat. Contohnya Mamee, Cocopie, Choco Roll, Appollo. Huwaaaaaa. Aku konon2 dah nekad nak jaga lifestyle. Sbb takut kena diabetes. Skang mmg aku dh kurang sgt amek air manis. Mmg x ske sgt pn. Kueh manis pn jarang amek. Just nasi la byk. Pastu karbo lain mcm mee, bihun, roti, biskut. Pun x sihat sebenarnya kan. Aaaiissshh kne check balik diet aku nih. Aku diet bukan utk slim tp utk sihat. Tapi skang mak aku de kat rumah, so mmg tak leh elak la mkn nasi tu. Pagi2 pn mak aku masak heavy. Kalau x aku telan oat jer. Xpela janji sihat dan bahagia. Huuuuu

0 comments:

Powered By Blogger