Wednesday, October 14, 2015

Maal Hijrah 1537h

Salam maal hijrah

Sempena maal hijrah tahun ni, aku ngan laki aku ngan mak abah aku balik kampung. Balik Kuantan dulu drop mak abah, tdo semalaman pastu balik Tgganu plak sebab mama ngan abah balik haji. Kebetulan maal hijrah jatuh hari Rabu, so aku amek cuti Khamis Jumaat. Boleh la lama cket. Mama abah sampai hari Jumaat pukul 5 ptg.

Hari Jumaat nanti ada kenduri kecil kecilan utk sambut mama abah. Berbeza ngan family aku, kalau nak kenduri je for sure catering mak char. Family in law aku always masak sendiri. Which agak awkward utk aku masa mula2 kawen dulu. Tapi lama2 rasa best plak. Ramai2 rewang masak. Meriah. Even penat cket.

Memula kawen dulu memang aku rasa aneh dan tak biasa. Aku rasa semua org baru kawen pn rasa cmtu kut. Family aku x riuh rendah dengan budak2 sebab baru ade sorang anak sedara. Pastu family aku jenis ckp kuat2. Family laki aku plak ramai budak2. Riuh rendah. Nasib baik aku suke budak2. So ok laa. Pastu family dia ckp sopan2, lemah lembut. Lain la dgn family aku. Tp tu la hikmah perkahwinan kan. Adapt perbezaan 2 keluarga. Tapi aku bersyukur sangat sebab dpt mertua yg super duper baik macam mak ayah sendiri, ipar2 yg baik, biras pn baik. Syukur Alhamdulillah. Aku x melalui pergolakan dilema keluarga mertua bagai2 tu. Semoga Allah kekalkan perhubungan ni secantik ni sampai bila2.

Ni gamba Adam dalam kete masa otw blk kg. Tido jer dia. Good boy sgt. 

Pastu gamba ngan tokma dia masa tokma baru sampai. Dia demam masa tu.

0 comments:

Powered By Blogger