Monday, November 2, 2015

Drypers Wee Wee Dry Superhero Edition & Enfalac a+ Gentlease

Harini nak cerita pasal barang si Adam. Haritu aku pegi Econsave PearlPoint. Ni la pasaraya terdekat dengan rumah aku. Ada jugak mini Giant (same building dengan Parkson) tapi x penah pegi lagi. Ada jugak Tesco Scott Garden tapi jauh cket dari Econsave ni. So pegi la shopping di Econsave sahaja. Not bad jugak kat sini. Ok la jugak utk beli barang dapur and cuci mata. Kadang2 ada event kat hall dia. Haritu ada Toysrus clearance sale. Banyak jugak toys aku beli pastu murah jugak laa.

Pampers Adam dah nak abeh sejak dia kena cirit birit haritu (pampers tu brand kan. Actually it is diapers). So aku pun pegi la cari pampers dia hari minggu lalu. Tetiba nampak Drypers Superhero edition. Mak bapak terus excited giler. Hoii padahal pampers je pun. Hahaha. Sindrom mak bapak memang camtu kan. Macam la si anak tu tau pakai pampers design ape. Terus amek size M. Kira ni first time nk tukar size la. Size S muat lagi tp kat peha ayam daging tu macam berbekas plak. Sian dia. Harga pun tak tengok. Nampak tak excited tahap pe. Hahahaaa.

Sampai je rumah terus tukar yg tu. Sekali besar cket. Tapi still ok laa. Yg kelakanya, nama superhero edition, tapi corak pada pampers ada love2. Apehal? Pastu aku tnya laki aku, ke ada utk boys ada utk girls. Tgk pada pack takde plak tulis gender. Dhla gamba superhero pun girl. Cisss di situ. Tak macho anak aku.

Pastu Monday aku masuk opiz aku pn duk online shopping kat 11street.my. Oh sungguh bahagia beronline shopping. Tetiba duit dalam account tinggal cket terus x jadi shopping. Hahahaaa. Sekali aku ternampak de shopper jual pampers superhero edition. Hrga selepas discount RM73.90 for 2pack tak termasuk shipping. Shipping sahaja RM15. Harga asal RM90. Aku pn terus hoi aku beli pampers anak hrga RM45 sepack kerrr??? Huhhh demi gamba love tu jer?? Berak busuk jugak. Aku pun cepat2 cari resit Econsave aritu. Cek2 harga pampers tu baru RM35 bape sen tah. De discount RM3. So baru RM32 sepack. Syukurrrrr menarik nafas lega bershopping di Econsave. Huhuuuuu. Aku ingat nak tukar Huggies Ultra sbb terpengaruh dengan kelembutannya tapi laki aku tak kasi sbb mahal. Dia ckp as long as montot dia x rashes ok la. Xyah membazir. Ok aku setuju. Asalkan susu dia bagus.

Ok cerita susu dia plak, since aku dh stop breastfeeding (bukan sengaja tapi susu dh xnk keluar nak wat cne. Breastfeed is not easy for me), so makin banyak la susu formula yg diperlukan. Memula exclusive pastu campur now full formula. Aku pilih enfalac a+ gentlease sebab doktor recommendation. Easy to digest. Memang diakui. Dia takde masalah berak2 sgt. Dah xde colic (kembung). Masa consume anmum dulu dia kerap colic pastu lekat susu putih pada lidah dia. Enfalac ni takde plak. Ingat senang ke nk bersihkan lidah dia. 

Susu ni agak mahal. Satu kotak RM148.90. Sekotak de 3 pack yg 400g. Kat Tunas Manja Kuantan RM145.90. Murah cket laa. Kalau tin yg 400g tu RM50.40. 400g tu tahan la 5-6 hari. Huuuuuu. So sebulan lebih kurang RM200 la utk susu. Buat masa ni. Nanti mestila dia akan lagi kerap susu kan. So lagi tinggi la kos nya. Nak buat camne. Terpaksa laa. Tu yang terbaik. Yang problemnya susu ni susah nak cari. Laki aku cari kat Tesco takde, Giant takde, Econsave takde. Wtf. Last2 esoknya laki aku g beli kat Aeon Big Midvalley. Punya la susah nak cari. Sabor je laa. 

Hasil percampuran susu yang berkualiti dan pampers yang comel, lihat si Adam yang makin bambam itu. Oh geram. 

p/s: harini first day Adam kat taska. Hati duk pikir pasal dia je. Buat apa la dia kat situ agaknya. Tak sabar nak blk keje

0 comments:

Powered By Blogger