Friday, November 20, 2015

Interview Session

Semalam aku attend satu interview session. Interview tu utk manager post dalam Gems jugak. AGM kat situ pn aku familiar. Selalu keje dengan dia. Basically, first reason aku apply adalah sebab selesa keje dgn dia. Dulu dia manager now dah naik agm. Then, sebab aku nk belaja benda baru selain SAP. Aku tau SAP ni adalah benda yg interested and kalau aku dapat kuasai, aku ada value yang tinggi. Tapi aku x pernah bercita cita utk jadi SAP consultant pun. Aku memang nak in TM forever.

Aku candidate kedua. Pttnya 9.30 start tapi mamat before aku tu lama gle. Kul 10 baru dia keluar. Hoii dia cakap apa lama sgt. Aku dah sangat lama x attend interview. Nervous la jugak. Tp wat derk jer. Soalan first yg aku ingat, what is roles and responsibility manager post yg aku apply tu. Aku jwb tp x memuaskan hati panel. Then, why aku apply that post. X sayang SAP ke. What I will be in 5 years time. What challenge that I foresee in that post. Aku rasa interview tu tak went well. Aku rasa mcm dh prepare jugak cket2. Tp ms kat dalam tu aku jadi mcm blur tak boleh jawab. Panel pun ckp aku nmpk x well prepared. So dh tau la jawapan kan. Confirm fail. Hahahaaa

Basically before interview aku xde la berdoa semoga dpt post tu. Tp aku berdoa, kalau post tu terbaik utk aku, suami dan anak, dapat la aku post tu. Tp kalau tu bukan terbaik aku redha kalau tak dapat. Aku takut jugak kalau aku dpt post baru tu, aku kne balik lmbat, keje pressure. Which akan mengganggu kualiti time aku dgn anak yg baru nk membesar. Aku xnk macamtu. Aku nk work life balance. Aku bukan workholic. Aku syg kerjaya dan family aku. Tp priority aku of course family. Family always first.
Tapi kalau dapat, pun alhamdulillah. At least kerjaya aku dh move forward and better financial perhaps. Kalau dpt, aku kne lebih strong to face the challenge and kne pandai manage time.

Result belum tahu lagi. Aku dpt rs 99% aku x dpt. Hahhahahaaaa. Always pray for the best!

0 comments:

Powered By Blogger