Thursday, July 14, 2011

Sebenarnya

Sebenarnya aku dah lama sangat tak update blog kan.
Sebenarnya banyak sangat benda aku termiss untuk cerita kat sini.
Sebenarnya bila aku baca latest latest update baru aku sedar aku takde mention pun aku dah pindah rumah. Tup tup dah beli rumah. Haha

Sebenarnya dulu aku duduk pantai dalam.
Sekarang pun still pantai dalam.
Tapi dulu rumah lain.
Kini rumah lain.
Kenapa?

Kerana,
Kak Mira nak kahwin nak menetap kat Kelantan barangkali.
Tetapi,
Dia tidak berterus terang dengan kami.
Dia cakap dia nak balik Kelantan kejap je tapi half of her thing dah takde.

Kami bingung.

Berminggu minggu dia tak pulang ke KL.

Tiba tiba dia SMS. Tuan rumah suruh pindah before end of 2010.
Kak Atiq bernaseb baik sebab dia dapat quarters Putrajaya.

Tapi KAMI?(aku dan Elli)

Kami bingung lagi.

Kami SMS Kak Mira sebab nak dapatkan duit deposit sebab nk move out and move in need a lot of money.
She refuse to bagi duit deposit.

Alasan?
Duit pada tuan rumah.
Kami request contact number tuan rumah.
She refuse to bagi jugak.

Alasan?
We don't have any idea.

Kami bukan bingung lagi tapi kami BENGANG.
Rasa ditipu oleh org yang dipercayai.
Kami bengang sangat.
Tapi kami tetap mencari rumah lain.
Kami risau tiba tiba tuan rumah datang dan claim kitorang tak penah bayar sewa.
Sebab selama ni sewa kitorang bayar pada Kak Mira.
We don't ever know who is tuan rumah.

Kami nak cepat pindah.
Kak Atiq dah selamat ke Putrajaya.
Bahagia disana.

Kami?
Kami telah menemui sebuah rumah di kawasan berhampiran.
Syukur.

Tapi sewa agak mahal for both of us.
Only both.
Kena cari housemata.

Sewa dulu Rm600 duduk berempat.
Sewa baru RM800 duduk berdua.

Kami sengkek.

Deposit, aku terpaksa amek cash advance from TM.
I LOVE TM.
Always!

Setel for deposit.
Kami move in by December.
Rumah lebih cantik dan selesa.
Yang penting kami kenal tuan rumah.

Tapi,
kami perlu cari housmate as soon as possible.

Susah!

Ramai yang datang.
Tapi takde yang nak.

Macam macam alasan.

BOSAN!

Rasa macam nak redha je duduk berdua.
Tapi sangat perit.
Even dah pakai Astro tapi Streamyx tetap ada.
Lagipun apehal master room tu kosong kan.

Iklan di serata web.
Mudah, Forum, Sewa Portal.

Tak cukup dengan itu,
print atas kertas kaler2, tampal merata rata.
Tampal di kala tengah malam.
Gila kau nak tampal awal2.

Sangat give up sebab yang call kebanyakannya nak ajak join MLM.
What the fuck man.
Kau nampak tak iklan aku tu nak cari housemate.
Bukan nak cari agent MLM.

Sangat benci sebab bila round kawasan iklan ditampal tu
dalam masa 2 hari je dah kena cabut dengan DBKL.

Ah, malas layan dah.
Lantak la.

Bila dah malas layan,
baru la ada orang call

Tapi dah memang selalu pun orang call
Tapi last2 tak jadi.

So kali ni dah berhenti berharap.
Tapi kali ni diorang seems serious.
Cikgu kedua dua nya.

Sangat bersyukur sebab 2 orang terus and they are friends.
So tak yah pening2 kalau nak g midvalley rase bersalah tinggalkan housemate.
Haha

Akhirnya

Now we are four.
Kami dapat housemate tu in the middle of February.

Moral
Please jangan percaya sangat dekat org.
Percaya diri sendiri sahaja.
Please jangan selalu berharap sangat.
Bila tak dapat apa yang diharap tu kecewa sangat.
Please belajar hidup berdikari jangan cepat putus asa.

Kan aku dah cakap hidup aku bukan senang sangat tapi bukan la susah sangat.

[wawa]

0 comments:

Powered By Blogger