Thursday, July 22, 2010

Cheng Guorong


woott woott...gambar diatas ialah En Cheng Guorong. Dia asal dari China. Profession dia ada pengemis. Ya diulang, pengemis ok. Apa special sangat mamat ni??

let's check it out!!


handsome x??


macho kan. the most macho pengemis in the world kut. dengan gambar kat atas ni la yang mengubah nasib pengemis ni. pada suatu hari, ada seorang photographer amatur, amek gambar dia. untuk suka suka. then dia letak dalam photopages dia (x sure photopages ke blog). then, ramai follower dia cakap pengemis ni kacak dan macho giler. start from that, photographer tadi start jejaki pengemis ini.


memang dia macho kan


ketara gamba ini photoshop oke


ini tak photoshop. hasil dari jejakkan dari photographer tadi, telah membawa tuah kepada En Cheng ini. Beliau telah dilamar untuk menjadi model jenama terkemuka dan dgr kata sedang menjalani shooting untuk movie yg berkisar tentang kehidupan dia dulu.


ini dia sekarang. see how's life changing in sekelip mata

moral of the story: rezeki kita tak siapa yang tahu. siapa sangka dari seorang pengemis, boleh jadi cam tu kan. kenapa la takde orang tetiba amek gambar aku, post kat blog and teros femes..haha perasan cun!!gilo..

haa...pagi tadi aku baca paper, kisah kat Singapore, ada seorang amah (maid/bibik) Filipina dapat RM14juta dari ex boss dia. Tuan dia tu seorang doctor kat Singapore, dan maid tu dah keje dengan doktor tu almost 30 years kut (if not mistaken la). Then baru2 ni doktor merangkap tuan dia tu meninggal. Doktor tu telah wasiatkan sebuah kondo mewah, kereta dan duit yg semuanya bernilai RM14juta untuk maid dia tu. How lucky she is kan. Itulah balasan kalau kita ikhlas bekerja kut. From my point of view laa. Ya, semua itu rezeki, semua itu naseb. Kenapa lah doktor tu x hired aku jadi PA dia kan..hehehe

Oh ya, pc aku dah berjaya diremote. Problemnye, IP address dah bertukar. aku baru tau IP tu boleh bertukar tukar dgn sendirinya (aku je ek x tau info ni? sungguh ketinggalan sekali =p). Now, boleh remote dan buat kerja dgn senang hati. Lalalaalala

entry end
-wawa-

2 comments:

suzzsuzie said...

haha..ingatkan artis...pengemis jalan sikit pyer macho

Salwa Saalodin said...

iyo...tertarik menarik, da bomb

Powered By Blogger