Sunday, July 18, 2010

Long Long Time..

aduuhh..it is a long long time aku x posting..aku tgk last posting April 2009..now is July..ekekee...antara sebab blog tidak diupdate:
  1. busy dgn kerja (tipu)
  2. dah lama x on laptop (tipu juga)
  3. malas menaip (pun tipu)
  4. mata semakin rabun (tapi tgk FB no hal plak)
  5. MALAS (tepat sekali =p)
so I guess this would be a long long entry..kalau mood kerajinan la kan..(teruknya wawa ni)

starting with current life:
  1. my physical: makin gemuk (oh no!)
  2. career: makin best..I LOVE my JOB!!
  3. lagi apa??yang lain remain unchanged kut..
ok summary past activity:
  • 1st April officially aku transfer kat Level 9 as SAP Consultant Finance module. Dengar nama post tu cam gempak je kan. Haha. Tapi sebenarnya bukanlah consultant yg hebat2 mcm yang dibayangkan tu. Ermm mula mula masuk aku mmg blur la. Apa kerja aku kat sini sebenarnya ek?? Tapi aku gagahkan diri sebab this is my choice. Aku tak boleh simply give up. Aku tanya kawan2 yg more experienced, for beginning nak buat apa. So, follow their advise. Rajin2 kan diri main dgn SAP tu so that tau la jugak function button2 tu. Dulu time study de belaja cket2 pasal SAP nih tapi amatlah sikit. Time tu subjek ABC costing. Masuk sini cam lain plak rupa bentuk SAP tuh. So, bila free aku try la main2 SAP tu based on training document dlm shared folder. For me, it help a lot. First task aku, kena buat testing. Oh testing ni sgt best even cam boring cket. Tapi at least aku tau la jugak tcode tcode tu untuk apa (tau la sangat kan..haha). Then aku actively involve dgn 1 project under HCM. Kira bertuah jugak sbb start from the very beginning. Senang nak catch up everything. Otai2 pun byk membantu. Ajar buat config and testing. As at now, aku baru setelkan 1 CR. Simple je CR tuh so boleh disiapkan within time given. From this hands on job, I've learned so many things. Setakat ni aku suka keje aku. Tapi lately banyak dgr team mates nak moving out. Rasa macam x best sbb baru je nak rasa best duk ctu, tapi member dah nak moving out. Tapi ok la sbb moving to better place. Better place?? Government la tuh..
  • 1st April juga anniversary aku yang pertama dalam TM. Dalam TM ek bukan dalam GEMS. Aku masuk GEMS 1st June 2009. Kira dah setahun TM kasi rezeki kat aku. Setahun aku duk KL. Setahun aku kenal kawan2 MTP aku. Kitorang de wat small celebration kat Seoul Garden. Our relationship still tight even semua busy like hell (esp yang duk kat HSBB team).

    ada lagi yang takde..time ni juga cinta Kaykay dan Fatin berputik..chewaahh

  • 2nd May birthday aku. Ada double celebration. 1st kat office by ex team mates (Level 6). Diorang buat awal sbb aku nak balik Kuantan. Tapi gambar tu dah hilang (bukan hilang, aku delete actually..kenape??sebab aku je yang tau..wakaka). 2nd celebration sharp on 2nd May kat umah aku. Together dgn my family dan anak2 sepupu kesayangan ku. Organized by mak aku yg cool. Ho yeahh!!Hadiah harijadi dari mak aku bracelet bola2 whitegold tapi boleh x putus setelah seminggu aku pakai. Teruk x aku??hahaha..Naseb baru beli, boleh la tukar. So dah ditukar dgn bangle yg same design. Kukuh la cket untuk aku yang ganaz nih..
Mak aku yang cool

kanak2 ribena kesayangan ku..adikku tukang amek gamba

Kek yang yummy da boooomm
  • 8th May ada TM Award Nite with theme Bond Nite, License to Shine. Aku gie ngan Kak Maya and sorang lagi secret agent. Wahahaa..Tapi theme malam tu macam red and black. Kira aku menepati tema la tu. Aku rembat baju yg mmg dah de dlm wardrobe jer. Juz beli red belt jer. Abg aku patutnya dinominate as best worker tapi last2 nama dia tercicir. Takpe, cuba lagi tahun depan (tapi dia dh nak out TM, merajokkah??ahahah)
GEMS Bond with Agent Z
  • Bulan bape tah.. May kut, aku dapat BONUS..wahaahaa...1st time dapat bonus. Alhamdulillah, banyak la jugak (for the 1st time kan)..Hasilnya aku beli kamera LUMIX untuk aku, PSP untuk adik aku, HP untuk mak aku. Bestnya kalau dapat bonus every quarter kan. Or at least twice a year. Hahah, banyak cantekkk...
  • Apa lagi aku nak citer ek??Oh, bulan May jugak (end of May) my best kazen kawen dgn my senior sekolah dlu (macam xde org lain..hahah)..may both of you happily ever after!
  • June plak opizmate aku merangkap kawan aku i.e Kak Nojie kawen..aku jadi her bridesmaid..Uh malu tapi hentam je laa..Hahaha..And the most, pengapit lelaki tu ada ati nak adjust aku. Gile lawak..Tapi he's not my taste. Bukan memilih, tp terpaksa memilih. Hahahaha (macam keji je kan). Bukan senang nak cari Mr Right kan..
  • Dalam tempoh beberapa bulan ni, ada 1 kejadian yang agak menganggu hidupku. Aku disukai bukan oleh pengapit lelaki itu sahaja, tetapi oleh seorang PEREMPUAN!!Oh no!!I'm straight oke.. Argghh, kalau lelaki suka sng je aku nk handle tp bile ppuan suka, rasa pelik, rase geli..masalahnya, dia kawan aku yang aku baru kenal setahun. Aku gila musykil pikir, asal minah ni leh suka kat aku. Aku bukan tomboy. Aku gie keje pakai baju kurung. Pelik pelik.. at first dia takde la directly cakap suka kat aku. Tapi macam ade bagi hint dia sayang aku. Oh no, aku type ni dgn penuh rasa kegelian. aku igt die sayang aku as kakak adik je la kan sbb kitorang tak sebaya. Tapi bila dia start jelez melez aku pun start blah dari hidup dia. Aku takot sangaaatttt....Huwaaaaa!!! (this is my craziest experience in my whole life) So, sekarang dia dah no more in my life. Lantak la dia..
  • Haaa...dah panjang ni..tapi byk lagi nak citerr...ok la, cut it short, aku baru balik dari holiday Langkawi dgn housemate aku. Fabulous!! Aku stay kat Bayview Hotel kat tgh2 bandar tu.. aku kayakah??oh no!! sponsored by mak aku yg cool..kalau tak, sure la aku tido motel tepi chenang tu jerr...murah pun murah, best pun best..Dah lama x gie Langkawi. Dulu zaman study selalu la jugak gie sbb dekat je kan. I miss Langkawi so much larr...Tapi kali ni byk shopping. Bese jalan2 jerr...And ni 1st time aku kene tax. Siut miut jerr.. Tapi aku berjaya nego2 ngan akak kastam yg cun dan sopan santun itu (aku puji sbb die kasi diskaun..hehe)..So, from 100 plus, aku kene byr 50 jerr...tu pun aku soh kak maya byr sbb die punya brg yg kene tax tu. Sorry kak maya!!
  • Aku rasa, dah takde yang terlintas diminda aku dah kut skang. Next time aku continue writing kalau kerajinan melanda lagi..hehehee
p/s: aku sedang tonton Zombie Kg Pisang..haha

entry tamat
-wawa-

0 comments:

Powered By Blogger