Friday, October 8, 2010

Pantai Dalam - TMTC Jalan Semarak

Aku ni staff TM. Jadi tempat training yang paling kerap dilawati adalah TM Training Centre (TMTC) Jalan Semarak. Tapi kali ni aku bukan pergi untuk training or courses tapi ada meeting. Kali ni user aku dari TMTC. Diorang nak guna SAP as their platform for training system. Interesting. Teruja. Sangat.

Maka dengan itu selalu la aku kena pergi jumpa user aku kat TMTC tu to get clear picture on their current process to translate to SAP environment. Sekali lagi, interesting. Teruja. Sangat.

Now I know how important the user requirement. Then kena analyze jugak whether system can copped or not dengan requirement tu. Sangat. Teruja.

Itulah kerja aku. Aku sangat suka kerja aku. This is my soul, my life. Really ME!!Aku tak suka buat kerja yang sama setiap hari. Maknanya aku tak suka buat kerja operation la. Aku tak suka buat reporting jugak. Apatah lagi paper paper justification. Aku suka buat benda benda yang macam teknikal. logical. Semua orang accounting macam aku ke?

Ok, ni first time aku nak g TMTC sendiri. I mean biasa Elli yang hantar or pergi dr office dengan colleague. Aku dari rumah. Rumah aku dekat komuter pantai dalam. Aku pun puas jugak la fikir macam mana nak g Jalan Semarak tu. Elli cakap the nearest LRT is Damai which is belakang Felda which is walking distance about 20-30minutes. What the heck!Cab susah dapat!

Ok aku buat keputusan sendiri. Dari rumah aku naik Metro bas nombor 46D. Padahal memang tu je metro bas yang ada. Selain tu ada Rapid bas T633 yang heading to LRT Kerinchi. Aku naik bas tu sebab nak turun kat Bangsar LRT. So jimat la cket LRT fare kan compare kalau dari Kerinchi.

Bas Metro memang sentiasa ada kat situ. Tapi dia berhenti lama gila kut kat situ. Hampeh di situ ye. Bila bas gerak, tetibe dah sampai kat PPRT Pantai Permai (depan ayam golek), si konduktor suruh semua org yang nak g KL turun. Aku pun pelik. Dah sampai KL ke? Bas rosak ke? Aku pun turun je la. Ramai yg turun. Almost majority.

Pastu aku pun follow la orang ramai ramai tu. Rupanye seberang jalan ada bas lagi satu tunggu. So tak payah la aku duk dalam bas tu lama2 kan. Sebab nanti bas tu nk pusing pantai murni, pantai hillpark, lama tuh! Ooo, now I know. Nasib baik aku tak buang tiket bas tadi. Nasib baik. Kalau tak double charge la.

Then aku pun turun kat LRT Bangsar. Sesungguhnya aku benci nak bas Metro. Sebab tak comfy macam Rapid. Aircond kuat tapi busuk. Seat pun kotor. Beginilah naseb rakyat marhaen. Huhu. Bas Rapid tu pun takde la best mana. Tapi at least comfy than Metro.

Aku pun naik la LRT sampai Ampang Park. Fuh confident giler aku nk turun kat Ampang Park. Sebab aku rasa dekat kut dgn Jalan Semarak. Dengan harapan tak jammed.

Sampai Ampang Park, ada dua exit. Alamak, nak exit mana satu ni. Time ni kena bijak sebab lepas ni nak amek cab ke TMTC. So kalau salah exit, cab kena u-turn so jadi mahal. Aku pun ikut gerak hati. Aku exit dalam Ampang Park Mall tu. Bukan ke seberang.

Fuhhh lega gila sampai atas terus ada cab terus naik, confident cakap Jalan Semarak. Lega juga sebab tak jammed langsung. Langsung! Sampai cab fare only RM4.00 sahaja!!Means RM1 je laa. Sebab RM3 tu starting fare.

Best plak aku rase naik public transport ni. Provided everything smooth macam harini la. Kalau time dia buat hal tu memang sengsara la wei. Especially KOMUTER!!I hate that. Busuk, panas, suka berhenti tengah jalan tak tau buat apa. Sangat annoying!!

Dengan kehidupan yang aku lalui ni, I bet I will more appreciate my life di masa akan datang. Hidup aku bukan sesenang orang lain. Dan bukan juga sesusah org lain. I love to be in the middle. Always bersyukur dengan whatever we have. Jangan merungut. Thing happen for reason kan.

[wawa]


0 comments:

Powered By Blogger